تکمیل ظرفیت ۱۰۰ درصدی واحد‌های اقامتی مشهد در دهه پایانی صفر شرایط جذب امریه سربازی اعزام آبان ۱۴۰۳ توسط دانشگاه تهران اعلام شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (دوشنبه، ۲۹ مرداد ۱۴۰۳) | روند نسبی افزایش دما تا روز‌های پایانی هفته جاری تقاضای سفر از مرز‌های زمینی اربعین ۱۶ درصد افزایش یافت بازگشت رایگان زائران اربعین به مرز مهران قتل مادرزن جوان زیر چرخ‌ خودروی داماد در مشهد اطلاعیه ستاد اربعین: زائران در صورت مفقودی گذرنامه، با شماره ۱۲۸ تماس بگیرند انتقاد وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش از رتبه‌بندی ناقص معلمان؛ «کام معلمان شیرین نشد» درگیری مرگبار در زندان قزلحصار کرج انتخاب اولویت‌های دوم هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به کجا رسید؟ عادت‌هایی غلط که علت بروز نیمی از سرطان‌ها هستند کمبود کلاس و مدرسه زیر سایه افزایش مهاجرت‌ها زائران پیاده‌روی اربعین دارو‌های مصرفی خود را حداقل به‌اندازه مصرف ۱۰ روز به همراه داشته باشند بازگشت یک میلیون زائر اربعین به کشور اعطای وام پیش ثبت‌نام خودرو روی میز سازمان بازرسی کل کشور ایرانی‌ها صاحب پلتفرم جدید سلامت شدند | راه اندازی اپراتور ملی سلامت افزایش بدهی بیمه‌ها به داروخانه‌ها زائران پیاده برای پیشگیری از ضعف بدنی، از مصرف زیاد سردی‌ها پرهیز کنند  گلایه شهروندان از قطعی چندساعته جریان برق در برخی محلات مشهد| خاموشیِ «چراغ‌خاموش»!
سرخط خبرها

گلایه شهروندان از قطعی چندساعته جریان برق در برخی محلات مشهد| خاموشیِ «چراغ‌خاموش»!

  • کد خبر: ۲۴۶۰۴۰
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۶
گلایه شهروندان از قطعی چندساعته جریان برق در برخی محلات مشهد| خاموشیِ «چراغ‌خاموش»!
گلایه شهروندان ساکن در برخی محلات شهر که از وسایل سرمایشی سنتی نظیر کولر آبی و پنکه برای خنک کردن استفاده می‌کنند بر این سؤال استوار است، چرا در ساعات اوج گرما آن هم در تابستان داغ مشهد باید جریان برق به صورت چندین‌ساعته و متوالی قطع شود؟

به گزارش شهرآرانیوز؛ همه‌ساله با رسیدن فصل تابستان مسئله قطعی جریان برق شبکه خانگی در کلان‌شهر مشهد خبرساز می‌شود. اینکه طرح خاموشی برق در پایتخت معنوی ایران با این حجم از جمعیت زائر و مجاور در فصل تابستان که فصلی زائرخیز است اجرایی می‌شود یا خیر، پرسشی است که به صورت متناوب تکرار می‌شود، اما آنچه به عنوان مصداق عینی این روز‌ها می‌توان از آن یاد کرد، تجربه احساس دمایی حدود ۴۰‌درجه و حتی بالاتر از آن برای هفته گذشته در کلان‌شهر مشهد بود. گرمای بی‌سابقه‌ای که تعدادی از شهروندان را در برخی محلات با وضعیتی نگران‌کننده روبه‌رو کرد.

به عبارت دیگر قطعی مداوم و مکرر، چندساعته و بدون اطلاع‌رسانی قبلی جریان برق شبکه خانگی این روزها، گلایه برخی ساکنان محلات حاشیه شهر مشهد را به گوشمان رساند. گلایه شهروندان ساکن در برخی محلات شهر که از وسایل سرمایشی سنتی نظیر کولر آبی و پنکه برای خنک کردن استفاده می‌کنند بر این سؤال استوار است، چرا در ساعات اوج گرما آن هم در تابستان داغ مشهد باید جریان برق به صورت چندین‌ساعته و متوالی قطع شود؟

مروری بر پیام‌های مردم

دراین‌باره یکی از شهروندان در پیامکی به شهرآرا برایمان نوشت: امروز نیز مثل دیروز دوبار جریان برق در محله شهرک شهید رجایی قطع شد. یک ساعت آن را در اوج گرما بودیم. این درحالی است که بیشتر مردم این محله از کولر آبی معمولی و حتی پنکه برای سرمایش استفاده می‌کنند. سؤالم از مسئولان این است که چرا یک‌بار هم در بالای شهر این قطعی‌ها اتفاق نمی‌افتد؟ بیشتر مردم در مناطق بالای شهر از کولر گازی استفاده می‌کنند، اما جریان برقشان به‌ندرت قطع می‌شود.

شهروند دیگری در‌این‌باره نوشت: از شما درخواست داریم موضوع قطعی برق در سطح منطقه شهرک شهید رجایی و خیابان پورسینا را پیگیری کنید. روز گذشته نانوایی‌ها در این محله مشکل پخت پیدا کردند، بیشتر نانوایی‌ها به دلیل قطعی برق خمیرهایشان ترش شد! 

محمداوسو، شهروند دیگری است که در‌این‌باره با ارسال پیامکی به ستون حرف مردم برایمان نوشت‌: دوشنبه هفته قبل از ساعت ۱۴ تا ۱۹ و سه‌شنبه از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ بدون اطلاع‌رسانی برق محله شهید معقول قطع شد. این کار برای صرفه‌جویی است؟ اگر برای صرفه جویی است چرا تیر‌های چراغ برق کوچه‌ها تا ساعت ۸ صبح روشن است؟ مسئولان شرکت برق لطفا پیگیری کنند. 

شهروند دیگری در تماس با تحریریه صدای مردم با اشاره به اینکه در هفته گذشته دو بار قطعی برق در خیابان مشکینی قاسم‌آباد اتفاق افتاده است، در توضیحاتی می‌گوید: روز گذشته درست در اوج گرما برق نداشتیم. یکشنبه نیز قطعی برق داشتیم. مسئولان لطفا پاسخ دهند این مدل قطعی برق تا چه زمانی قرار است ادامه داشته باشد؟

شهروند دیگری هم در این باره با ارسال درخواستی به فضای مجازی تحریریه صدای مردم گفته است: هفته گذشته در محله قرقی سه مرتبه و هربار به مدت دوساعت جریان برق قطع شد. در مهرگان هم چندین بار قطعی برق داشتیم که همه این موارد بدون اطلاع‌رسانی قبلی بوده است.
پیامک دیگری هم در این زمینه از یکی از شهروندان به دستمان رسیده است. شهروند در‌این‌باره برایمان نوشته است: در محلاتی مانند اسلامیه در ساعات صبحگاهی و در شهر توس در هنگام ظهر قطعی برق داشتیم. این اتفاق حدود یک هفته است که تقریبا هر روز تکرار می‌شود که متأسفانه سبب تخریب لوازم برقی‌مان شده است. لطفا پیگیری کنید. این مدل قطعی برق قرار است تا چه زمانی ادامه داشته باشد؟

برنامه‌ای برای خاموشی نداریم

برای پیگیری مطالبه شهروندان به سراغ مدیر روابط عمومی شرکت برق مشهد می‌رویم. علیرضا کاشی، در این‌باره به گزارشگر ما می‌گوید: در شهر مشهد هیچ برنامه‌ای برای خاموشی جریان برق مشترکان خانگی نداریم.

وی با بیان اینکه هفته گذشته گاهی قطعی برق در قسمت‌هایی از شهر به‌وقوع پیوسته است ادامه می‌دهد: دلیل این کار هم مصرف بالای برق به دلیل گرمای زیاد هوا در برخی محلات شهر بوده است.
کاشی تأکید می‌کند: امیدواریم در هفته جاری با توجه به اعتدال هوا و پایین آمدن درجه هوا و کاسته شدن گرما این مشکلات در شبکه مصرف خانگی کاهش یابد چرا که معمولا وقتی هوا گرم می‌شود مصرف برق به‌شدت افزایش می‌یابد.

افزایش هشت‌و‌نیم‌درصدی مصرف برق

مدیر روابط عمومی شرکت برق مشهد با بیان اینکه در اوج روز‌های گرم مشهد ما افزایش هشت‌و‌نیم‌درصدی مصرف برق را در این کلان‌شهر تجربه کردیم، یادآور می‌شود: این عدد، افزایشی قابل توجه دارد. باید متذکر شویم که افزایش دما، افزایش مصرف برق را به دنبال خواهد داشت که در حقیقت، این اتفاق شبکه برق را دچار تنش می‌کند و در مواردی این تنش‌ها ممکن است از نظر فنی بر شبکه جریان برق چالش وارد کند.

کاشی اظهار می‌کند: شهروندان نگران قطعی برق نباشند و در صورت بروز این‌چنین مواردی موضوع را با سرشماره‌۱۲۱ در میان بگذارند. همکاران ما در اولین فرصت مسئله را پیگیری می‌کنند و رفع نقص اتفاق می‌افتد. امیدواریم در هفته جاری با توجه به معتدل‌تر شدن دمای هوا این تنش‌ها کمتر روی جریان برق خانگی اتفاق بیفتد.

چرایی خاموشی؟

مدیر روابط عمومی شرکت برق مشهد در پاسخ به این سؤال که در برخی محلات مانند محله شهید معقول گاهی قطعی جریان برق تا پنج‌ساعت ادامه داشته است، بیان می‌کند: این اتفاقات شاید برای یک کوچه رخ بدهد. در محلات و مناطق بزرگ‌تر اگر برنامه‌ای برای قطعی جریان برق وجود داشته باشد حتما قبل از اجرا به شهروندان اطلاع رسانی می‌شود. در عین حال باز هم متذکر می‌شوم که شهروندان نگران نباشند. هیچ برنامه‌ای برای قطعی برق نداریم.

وی می‌افزاید: شاید این هفته مشهد هوای معتدلی را تجربه کند، اما هنوز در جنوب کشور هوای بسیار گرمی داریم. امسال ماندگاری گرما حدود یک ماه برآورد شده است. از شهروندان درخواست داریم، مدیریت مصرف داشته باشند تا با رعایت الگو‌های درست مصرف، به نیمه شهریور برسیم، چرا که از آن تاریخ به بعد با توجه به نزدیک شدن فصل پاییز دیگر مشکلی جدی وجود نخواهد داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->